فروش رنگ ساختمانی

فروش رنگ ساختمانی

فروشگاه رنگ ساختمانی

امروزه رنگ ساختمانی یکی از اجزای اصلی به حساب می‌آید و جلوه خاصی روی دکوراسیون خانه دارد. عملکرد رنگ‌ها‌ با هم متفاوت است و انتخاب بهترین محصول امری مهم تلقی می‌شود. با انتخاب رنگ مناسب برای دیوار‌ها زیبایی خانه خود را دو برابر کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع رنگ‌ها‌ی ساختمانی آشنا کنیم.

انواع رنگ‌ها‌ی ساختمانی

به طور کلی رنگ‌ها‌ به دو دسته تقسیم می‌شوند:
۱_رنگ‌ها‌ی قابل شستشو
۲_رنگ‌ها‌ی غیرقابل شستشو
هر کدام ویژگی‌ها‌ی خاص خود را دارند و برای مصارف متفاوتی به کار می‌رود. تفاوت رنگ قابل شستشو با غیر قابل شستشو در این است که در صورت ایجاد هرگونه آلودگی و لکه شدن نمی‌توان آن را به راحتی پاک کرد. بیشتر برای رنگ سقف استفاده می‌شود چون درصد کثیف شدن آن کمتر است. اصولا برای در و دیوارها‌، چارچوب در از رنگ‌ها‌ی قابل شستشو استفاده می‌شود.

طبقه بندی رنگ ‌ها‌ی ساختمانی

از انواع رنگ‌ها‌ می‌توان به رنگ پلاستیکی، روغنی مات و براق، بلکا، مولتی کالر و..اشاره کرد که در ادامه توضیح خواهیم داد.
۱_رنگ پلاستیکی
متداول‌ترین نوع رنگ ساختمانی از نوع پلاستیکی است که کاربرد زیادی دارد. برای رنگ کردن دیوار و حتی سقف نیز استفاده می‌شود. حلال آن آب است و نیازی به حلال‌ها‌ی دیگری نظیر نفت یا تینر ندارد و سریع خشک می‌شود. کاملا مات است و قابلیت پوشانندگی بالایی دارد. از این رنگ برای سطوحی به کار می‌رود که چندان نیازی به شستشو ندارد .
۲_رنگ روغنی
این رنگ‌ها‌ در سه نوع رنگ روغنی براق‌، مات، نیمه مات وجود دارد.

3-رنگ روغنی براق

بیشتر برای وسایل آهنی به کار می‌رود. از این رنگ برای سقف‌ها‌ استفاده نمی‌شود؛ چون نور را منعکس می‌کند. لازم به ذکر است که برای دیوار هم از این رنگ کمتر استفاده می‌شود، چون موج زیادی روی دیوار نمایان است. این رنگ نسبت به رنگ روغنی مات راحت‌تر پاک می‌شود و ماندگاری بالایی دارد. چون حلال این رنگ‌ها‌ نفت بوده و به راحتی قابل شستشو است.
4-رنگ روغنی مات و نیمه مات
این رنگ‌ها‌ بدون درخشش و مات هستند و برای پوشش‌دهی برآمدگی‌ها‌ و خط و خش‌ها‌ بسیار مناسبت‌تر است. رنگ کردن با این رنگ‌ها‌ چندان نیازی به مهارت ندارد؛ چون ایرادات را زیر مات بودن خود پنهان می‌کند‌. این رنگ‌ها‌ بیشتر برای سقف کاربرد دارد. تمیزکردن این رنگ‌ها‌ نسبت به رنگ روغنی براق سخت‌تر است.

5- رنگ بلکا

یکی دیگر از انواع رنگ‌ها،‌ رنگ بلکا است که با سلولز طبیعی ساخته شده و تقریبا می‌تواند جایگزین کاغذ دیواری شود. نیازی به زیررنگ ندارد. اصولا در فضاهایی همچون بیمارستان‌ها، سرویس بهداشتی و حمام به کار می‌رود.
با توجه به مواد به کار رفته در این نوع رنگ‌ها‌ عایق صدا و حرارت و سرما نیز می‌باشد. یکی از بهترین ویژگی‌ها‌ی این رنگ‌ها‌ بدون بو بودن آن است و برای افزادی که نسبت به بو حساس هستند انتخاب مناسبی است.
6- رنگ مولتی کالر
به رنگی گفته می‌شود که از یک پس زمینه ساده به رنگ سفید یا مشکی یا هر رنگ دیگر‌ی همراه با رگه‌ها‌ی زیادی از رنگ‌ها‌ی مختلف تشکیل می‌شود. به دلیل جدید بودن این رنگ‌ها‌ و جذابیت بصری، از محبوبیت بیشتر‌ی برخوردار است. زود خشک می‌شود، بوی چندانی ندارد، نسبت به سایر رنگ‌ها‌ کمتر پوسته می‌شود و تنوع رنگی بالایی دارد. این رنگ با دستگاه اسپری یا پیستوله قابل اجرا است که نمی‌توان با غلتک و قلمو رنگ کرد.

قیمت رنگ‌ ها‌ی ساختمانی

رنگ‌ها‌ با توجه به کاربرد و کیفیت قیمت‌ها‌ی متفاوتی دارند. رنگ کردن یک محل با رنگ‌های مختلف روغنی، پلاستیکی، اکریلیک و … انجام می‌شود و با توجه به نوع آن، مبلغ رنگ و اجرت آن نیز تغییر می‌کند. از نظر قیمت رنگ‌ها‌ی روغنی نسبت به سایر رنگ‌ها‌ی مبلغ بالاتر‌ی دارد و رنگ‌ها‌ی پلاستیکی مقرون به صرفه‌تر است. هزینه نقاشی ساختمان هم به مترمربع محاسبه می‌شود.
کلام آخر
در این مطلب با چند نوع از انواع رنگ‌ها‌ آشنا شدیم. قبل از شروع کار از مرغوبیت رنگ، مدت زمان به اتمام رسیدن و قیمت اطلاع داشته باشید. برای رنگ کردن نیز از نقاش کار متخصص مشورت بگیرید تا به بهترین نحو انتظار شما را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست